Wednesday, August 12, 2009

Ong Tee Keat - Smear campaign just another obstacle 抹黑手段仅是自爆奇丑

轉载自 翁诗杰部落格

作者: 翁诗杰
2009-08-12
自巴生港口自贸区特别调查小组报告公布后,对于有心人士在媒体上对我作种种无中生有、一派胡言、恶意中伤等等的抹黑手段,早在我意料之中。

如果我真的有以个人或党的名义,收取任何的金钱或财务援助,我理应特别照顾给我支持的一方,而不是揭发他们的败行。如此一来,我不但把自己和家人的人身安全置于险境,我个人的诚信也将会备受质疑。

拿督斯里张庆信声称我收取他的“借贷”充当党区会的基金,背后很明显有几个议程。当中包括转移大家对巴生港口自贸区特别调查小组报告的视线。这也可能蓄意制造外界及党员质疑我的操守,影射我私吞该笔款项。他特别标榜那笔“贷款”,或许他等着看我就此惹上官非,好借机羞辱我一番。

拿督斯里张庆信引据有误。事实上是在2008年,我还是只是副总会长,到了同年10月,我才出任总会长。身为副总会长,为区会筹款只是萧规曹随。而当我出任总会长的时候,我已有权利运用党的资源。只要理性的思考,就可以知道所谓的“一千万元”是无稽之谈。

我感谢拿督法依查承认曾经租借飞机给我的部门。这也证明我并无率意使用特权。即使我需要这些服务,我也愿意付款。我并不会选择接受特别待遇。

我的部门至今仍未收到任何的单据。如果该公司是有效率的话,我的部门早已针对这些帐单付款。我相信没有一间公司会透过媒体发出帐单。

我将寻求律师的专业意见,探讨这一切是否将构成诽谤。

我把这一轮的攻讦,当成为我生命中的其中一项挑战。这绝不会影响我坚持继续调查巴生港口自贸区弊案的决心,这是为了政府的公信,也是为了人民的利益。任何再恶毒的谎言和污蔑,也动摇不了我向巴生港口自贸区涉案者追讨公道,及索回上亿元人民血汗钱的立场。我也希望,人民利用雪亮的眼睛判别是非黑白,让事实证明一切。

Written by Ong Tee Keat
Wednesday, 12 August 2009
I am not surprised that the smear tactics and character assassination against me had picked up pace especially with the latest revelations by the PKFZ Task Force.

If indeed I have received pecuniary and financial benefits for myself or the Party, there will be more reasons for me to protect the interests of the givers, as opposed to proceeding to expose their misdeeds. By doing so, I am risking my personal and family safety as well as my own credibility.

The allegation by Dato’ Seri Tiong King Sing that I have taken the RM10 million "loan" from him for use by the Party's divisions, are obviously made with several motives, including diverting attention away from the alleged irregularities exposed by the Task Force. It could also be meant to create suspicion among my Party comrades that I have pocketed funds meant for the divisions. The fact that he indicated that it was a loan could mean that he wants the option of taking me to court to further embarrass me.

The period mentioned by Dato' Seri Tiong was 2008, during which I was vice-president until I assumed the presidency in October. The need for me as vice-president to raise money for the divisions was a non-starter. Later, as President, we already have access to party funds and allocations. I doubt any reasonable person would part with RM10 million based on such a story.

I am very glad that Dato' Faisal Abdullah has admitted that those jets have been chartered by my office. This clearly indicates that I don’t accept privileges. If I have to, and am willing to pay for plane rides, I clearly do not accept bribes or favours.

In any case, my office has yet to receive invoices for the services rendered. If the charter company has been more efficient, I am sure my office would have already made prompt payments. I am sure businesses do not issue invoices through the press.

I will consult my lawyers and seek legal advice on the defamatory allegations.

I treat this latest obstacle as one of the challenges I have to go through. In no way will it deter me to ensure that the PKFZ issue be resolved in the best interest of the Government and the people. I also ask that I be judged based on my actions.

Written by Ong Tee Keat

No comments:

Post a Comment